Lankalaihiksen loppukiri alkaa

 Elokuu on lopussa ja tätä vuotta on jäljellä vielä neljä kuukautta.  Olin vuoden alussa kirjannut tavoitteekseni -5kg tälle vuodelle. Sen ei pitäisi olla mahdottomuus minulle. Mutta ongelmana on ollut, ettet tänä vuonna vain ole kyennyt vastustamaan lankoja. Olen tilannut lettlopia ja 7-veljestä lankaa useampaan paitaan, kun ihastuin villapaitojen neulomiseen. Adlibrikseltä tilasin alesta vaikka mitä ihanan pehmeitä lankoja testiin, joista en ole aiemmin neulonut. Novitalta olen tilannut useamman kerran ihan perus sukkalankoja ja huhtikuussa tilasin lankamaailmasta alennuksien houkuttelemana kaikkia ohuita sukkalankoja vaikken niistä juuri neulokaan. Välillä olen myynyt itselleni epämieluisia ja tarpeettomia lankoja pois, mutta nyt tilanne alkaa olla se, että kaikki myytävät on myyty ja loput pitäisi vain neulomalla kuluttaa. 



Elokuun loppuun mennessä tilanne näyttää, että lankoja on ostettu yhteensä 11502g, saatu 818g, myyty tai annettu 2609g ja valmiita töitä on 7769g edestä. Eli tilanne on plussalla 1942g. Eli jos haluaisin saavuttaa -5kg tavoitteeni, minun pitäisi kuluttaa lankaa 6942g, joka tarkoittaa jäljellä olevilla kuukausilla 1736g/kuukausi. Alkaa tuntua hieman epätoivoiselta, että saavuttaisin tavoitteni, sillä minulla on lankavalle 50e lahjakortti ja novitan uusi kuura lanka houkuttelee ostamaan. Tavoite olisi ehkä mahdollista toteuttaa jos alkaisin neulomaan kaikki paksummat lankani tai neuloisin kaksinkertaisena joitain lankoja, myös lankojen myynti auttaisi tavoitteeseen pääsemisessä. Tosin pienikin miinus varastoihin on hyvä, eli vajaa kaksi kiloa pitäisi käyttää lankoja ja olla ostamatta enää loppu vuoteen lankoja niin pääsisin nollille tänä vuonna.





Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Musta susi, norjalainen villapaita + vinkki paidan sovitukseen

Villapaidan hihan ja vartalo-osan yhdistäminen

Metsänpeitto -islantilainen villapaita edistyy